پيدايش اينترنت و زبان کدنويسي HTML

ساخت وبلاگ

 پيدايش اينترنت و زبان کدنويسي HTML

اگر به چند دهه قبل بازگرديم تقريبا هيچ کس نميدانست که اينترنت و کدنويسي وب چيست ولي امروزه به يکي از مهمترين بخش هاي زندگي بشر تبديل شده است.
اينترنت ديگر تنها مکاني براي يافتن يک رستوران خوب يا لوله کش نيست، بلکه به فضايي گسترده و مناسب جهت کار و کسب درآمد تبديل گشته است. با طراحي و کدنويسي يک سايت زيبا و ارائه مطالب بروز و مفيد ميتوانيد به سرعت افراد را به سايت خود طراحی جذب کرده و درآمد مناسبي از طريق تبليغات کسب کنيد.
با اين حال شرايط هميشه به همين شکل نبوده و در ابتداي مسير محدوديت هاي فراواني در کدنويسي وب و ارائه اطلاعات وجود داشت. در ابتدا برخلاف امروز تنها زبان کدنويسي  HTML بوده و اولين سايت در سال ???? راه اندازي شد. ار آنروز تا به حال تغييرات زيادي را در کدنويسي به زبان کدنويسي HTML مشاهده کرديم که به بررسي آن خواهيم پرداخت.
اولين نسل از زبان HTML
در دهه ?? ميلادي و بهمراه افزايش ارتباط کاربران با اينترنت، امکان خواندن مطالب در فضاي اينترنت با استفاده از کدنويسي HTML مهيا شد. در آن زمان صفحات وب از متن هايي محدود و در يک ستون تشکيل ميشدند و مودم هاي ديال آپ سرعت بسيار پاييني داشتند به همين دليل طراحان وب هرگز به فکر استفاده از تصوير و فيلم در صفحات سايت نبودند.
Mosaic نام اولين مرورگر براي ارتباط و درک صفحات وب بود که بر روي سيستم عامل Unix راه اندازي شد. براي غلبه بر اين مشکلات و محدوديت ها تلاش هاي فراواني صورت گرفت تا دنياي وب به شکل امروزي آن رسيده است.
نسل دو زبان کدنويسي HTML
مدت زماني طول کشيد تا طراحان وب خود را با تکنولوژي هاي رو به پيشرفت همگام و هماهنگ کنند. به همين دليل با ايجاد هماهنگي و با ايده فعال و زيبا کردن صفحات وب به ناگهان صفحات زيادي با ظاهر هاي بهم ريخته و شلوغ که تنها به استفاده از تصاوير و رنگ هاي مختلف توجه کرده بودند ايجاد شد. دستورات کدنويسي HTML به سرعت افزايش يافت تا جاييکه براي ايجاد يک هماهنگي عمومي نسخه دوم يعني HTML2 رونمايي شد.
پيچيدگي در کدنويسي وب از همين مرحله آغاز شد و بزرگترين مانع سرعت پايين اينترنت در ديافت عکس و گرافيک براي کاربران عمومي بود.
کنسرسيوم جهاني وب
کدنويسي HTML
کنسرسيوم جهاني وب ناظر مستقيم بر استانداردهاي کدنويسي HTML
با گسترده تر شدن امکانات و کاربران اينترنت، کنسرسيوم جهاني وب يا همان W3C که با WWW شناخته ميشود با يک ايده مشخص تشکيل شد. هدف اين کنسرسيوم جلوگيري از انحصار اينترنت در چنگال يک يا چند شرکت بزرگ و استفاده از آن در جهان بوده است. به اين ترتيب سياست هاي کلي و زبان کدنويسي در همه جه يکسان بوده و مرورگرهاي اينترنت براساس همين پروتکل ها عمل خواهند کرد، در نتيجه تفاوت آنها تنها در ظاهر، سرعت و امکاناتشان خواهد بود. همين امر موجب پيشرفت سريعتر و هدفمند اينترنت شد.
W3C با مشخص کردن استاندارهاي کدنويسي  طراحی   براي طراحان وب و نظارت بر رعايت آن يک سامان دهي و هماهنگي جهاني ايجاد کرده و هرگونه تغيير و بروزرساني در آن به سادگي در اختيار همگان خواهد بود.
نسل سوم زبان HTML
نسل سوم يا همان کدنويسي HTML3 با ورود انيميشن، فلش، افکت هاي صوتي و تصاوير سه بعدي به صفحات وب همراه بوده و در همين فاصله شرکت مايکروسافت مرورگر خود را با نام اينترنت اکسپلورر به جهان معرفي کرد.
نشل سوم تجربه بهتري براي کاربران اينترنتي بهمراه داشت زيرا طراحان و متخصصان کدنويسي وب توجه بيشتري به نظم در صفحات و نحوه ارائه مطالب نشان ميدادند. در اين مقطع قدرت و پتانسيل بالاي اينترنت بر همگان آشکار شد.
 
طراحی وب سایت...
ما را در سایت طراحی وب سایت دنبال می کنید

برچسب : طراحی وب سایت,طراحی سایت,طراحی وب, نویسنده : zahra webdesign23 بازدید : 200 تاريخ : يکشنبه 30 تير 1392 ساعت: 15:30