آيا اينترنت همان وب است؟

ساخت وبلاگ

 

 
 آيا اينترنت همان وب است؟ 
اکثر کاربران فکر مي‌کنند که وب همان اينترنت است اما اينترنت در سال ???? وقتي که آرپانت که همان پدر اينترنت ناميده مي‌شود شروع به استفاده از پروتکل TCP/IP کرد شکل گرفت. وب توسط تيم برنرز لي انگليسي در سال ???? ساخته شده. شبکه جهاني وب از سرورها که صفحات را دربر دارند و مرورگرهاي بسياري همانند فايرفاکس ، اينترنت اکسپلورر ، سافاري و… ساخته شده است. درواقع اينترنت مجموعه‌اي از فناوري‌ست که موجوديت وب را رقم زده است. اگر اينترنت نبود وب هم نبود و اگر وب نبود اينترنت همچنان در اثر هجر باقي مي‌ماند. بايد به اين نکته توجه داشت که بسياري از برنامه‌هاي تحت شبکه بدون نياز به وب کار مي‌کنند مانند ايميل، FTP ، IRC يا چت مبتني بر اينترنت ، نرم‌افزارهاي پيام رسان ، تل‌نت، تورنت...
اينترنت يک دا?ن تو در تو است از تلفن‏ها، خطوط کابلى، ماهواره‏ها، سيم‏هاى شبکه و کامپيوترهاى به هم پيوسته که در سرتاسر جهان پراکنده شده‏اند. توصيه مي کنم مقاله اينترنت چيست را در همين سايت ايران کالا مطالعه کنيد. وب به نامى گفته مي شود که به هر چيز در اينترنت تعلق گرفته است. ما ميتوانيم با استفاده از Uniform Resource Locator يا URL به آن چيز دسترسى داشته باشيم. اين روش آدرس‏دهى (مثل  در دهه 60 اينترنت را تبديل به شاهراه اطلاعاتى کرد. به خصوص اينكه باعث حذف اعلان‏ها و فرمان‏هايى شد که سابقاً کاربران مجبور بودند تا براى رسيدن به اطلاعات تايپ کنند. بخش اعظمى از محتوياتى که شما از طريق URL به دست مي آوريد، فايلهايى هستند که با يک کد خاص موسوم به HyperText Makup Language يا به اختصار HTML نوشته شده‏اند. ما فايلهاى HTML را به عنوان صفحات وب ميشناسيم.
به خاطر هوشمندى كه در مرورگرها و اغلب وب سرورها قرار داده شده است، معمو?ً نيازى به وارد کردن ".www" قبل از يک آدرس وب وجود ندارد. وقتى يک URL را وارد ميکنيد، مرورگر يک درخواست به يک سرور براى پيداکردن سايت ميفرستد. سرور اغلب سايت را حتى بدون پيشوند تشخيص مي دهد. اما اگر نتوانست، .
يان ياکوبس از کنسرسيوم وب جهان گستر واقع در MIT مى گويد « در جهان ايده آل، URL ها نه ديده مي شوند و نه شنيده ». در حال حاضر کاربران، سايتها را به وسيله موتورهاى جستجويى چون Google پيدا مي کنند و براى رسيدن به هر چيزى روى لينک‏ها کليک مي کنند. کنسرسيوم در جستجوى راهبردهاى جهانى براى تغيير معمارى وب است تا گردش در آن را آسان تر کند؛ به خصوص براى افرادى که دچار نوعى معلوليت جسمى نيز هستند .
 
طراحی وب سایت...
ما را در سایت طراحی وب سایت دنبال می کنید

برچسب : طراحی وب سایت,طراحی سایت,طراحی وب, نویسنده : zahra webdesign23 بازدید : 231 تاريخ : يکشنبه 23 تير 1392 ساعت: 14:01